2016 tavasza óta szervezünk szupervíziós képzési napokat az óvoda- és iskoalpszichológusok számára

  • 2018. 04. 20-i szupervíziós nap témája

 

„Elég jó segítővé válni” - Csoportos szupervízió iskolapszichológusi szakmai személyiségünk fejlesztésére

A találkozás során – az eseteken túl – azzal foglalkozunk, hogy milyen lehetőségek vannak a szakmai szerep tudatos fejlesztésében.

Az iskolapszichológusi eseteken túl hívunk az alábbi kérdések feldolgozására:

-  Hogyan reflektálhatok erősségeimre, szakmai értékrendemre, érdeklődésemre és erőforrásaimra?

-  Hogyan integrálhatom mindez tudatosabban szakmai szerepembe, hogy elég jó segítő tudjak maradni?

-  Mit jelent és hogyan tudom előmozdítani a szakmai fejlődésemet?

jelentkezés


  • 2017.10.27-én a szupervíziós nap témája:

 

Csoportos szupervízió  Mi a szerepünk az iskolai rendszerben és hogyan lehet ezt elég jól megélni?

A különböző iskolai interakciós helyzetekben (pl. tanár/diák -iskolapszichológus) mi a feladatom, szerepem, célom?

Hogyan találunk kapcsolódási pontokat az iskolában? Hogyan építsünk hálózatot, teamet?

Ki ktől, hogyan kaphatunk (pozitív) visszajelzéseket a munkánkra?

Mi vesz el energiát? Mi lelkesít? Hol vannak a határaink?

a résztvevők véleményei


  • A 2017.02.27- i szupervíziós nap témája:

 

A szakmai személyiség fejlesztése és esetmegbeszélés volt. A foglalkozás céljai:

-          szakmai személyiség kölcsönös támogatása, fejlesztése, egymástól tanulás;

-          konkrét esetek megbeszélése különböző technikákkal (pl.: reflektív team, akvárium módszer);

-          jó gyakorlatok megosztása;

-          a szupervízió és intervízió működésmódjának átgondolása, megtapasztalása;

-          egy iskolapszichológusi hálózat lehetőségének felvázolása.

a résztvevők véleményei


  • A 2016.03.07- i szupervíziós nap témája:

Csoportos szupervízió az iskolapszichológus szakmai kompetenciájának növelése érdekében

A foglalkozás céljai:

-          szakmai személyiség kölcsönös támogatása, fejlesztése, egymástól tanulás;

-          konkrét esetek megbeszélése különböző technikákkal (pl.: reflektív team, akvárium módszer);

-          jó gyakorlatok megosztása;

-          a szupervízió és intervízió működésmódjának átgondolása, megtapasztalása;

-          egy iskolapszichológusi hálózat lehetőségének felvázolása.

a résztvevők véleményei

Iskola- és óvodapszichológusok szupervíziós napja

Szupervíziós alkalmunkon egy izgalmas témával foglalkozunk.

Szakmai életutunkra visszatekintve összegyűjtjük eddigi jelentős és kihívásokkal teli tapasztalatainkat. Körüljárjuk azokat a helyzeteket, melyekben a kliensekkel való munka által gazdagodhattunk önismeretben és szakmailag egyaránt. Ezekre az élményekre reflektálva tanulhatunk egymástól és tovább vihetjük azt a szakmai munkánkba.

Ahogyan a korábbi alkalmak során, most is foglalkozunk majd aktuális iskolapszichológusi esetekkel.