Tájékozatatás

A drámapedagógia egy módszer, célja, hogy "Istvánkából Istvánkább Istvánka legyen..."

Sokféleképpen, sok helyen, szinte minden tantárgyban lehet alkalmazni. Elszántság, komolyság, lendület és játékos kedv szükséges hozzá. Egyes elemei és játékai éppúgy részei lehetnek a matematika óráknak, mint a magyarnak vagy hittannak. A lényege a megtapasztalás: milyen az, amikor… És ki ne szeretne megtapasztalani, átélni, a másik bőrébe bújni, aktuálisan jó, vagy rossz lenni? Ki ne szeretné a reálissá váló felelősséget kikerülve megpróbálni a döntést? Mivel a drámapedagógiának vannak kapcsolódási pontjai a bibliodrámával és a pszichodrámával is, pedagógus- továbbképzések terén is, kérjük látogassák meg vendégoldalainkat. 

Szakirodalom

  • Drámapedagógia Magazin
  • Debreczeni Tibor: Kreatív játékok.
  • Debreczeni Tibor: Művészet és nevelés – foglalkozás-leírások, színjátékok
  • Debreczeni Tibor: Pedagógia és dramaturgia. Pont, pont, vesszőcske
  • Gabnai Katalin: Drámajátékok
  • Gabnai Katalin: Drámajátékok 10-14 éveseknek (Színházas könyv)
  • Gabnai Katalin: Színházaskönyv
  • Nánay István: A színpadi rendezésről
  • Thália szekerén (A Drámapedagógiai Társaság kiadványa, Sándor L. István tanulmányával)
  • Gyerekkívánságok (Házi színpad- sorozat)
  • Vegyed-e? füzetek
  • Játékkönyv ( Szerk. : Kaposi László )
  • Drámapedagógiai olvasókönyv  (Szerk. : Kaposi László)